Le forum des électros de cinéma et de télévision
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -40%
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 ...
Voir le deal
59.99 €

COMMENT MAL ÉCLAIRER

3 participants

Aller en bas

COMMENT MAL ÉCLAIRER Empty COMMENT MAL ÉCLAIRER

Message par Saig Mer 19 Déc 2007 - 11:29

Hello boys, voici un drole de texte extrait d'un livre sur l'éclairage, MATTERS OF LIGHT AND DEPHT. Il nous expose en plusieurs points comment bien rater sa lumière, THE BEST WAYS TO ACHIEVE WORST LIGHTNING.
Que celui qui n'a jamais mis en pratique au moins une fois chaque point de ce texte me lance le premier clamp.
Ce texte reste ouvert aux propositions et experiences d'éclairage bien raté... :D

- Use flat front light and burn out the foreground. One way to do that is …
- … Use a light on the camera, full blast undiffused (as news crews tend to do).
- Switch the traditional key and fill lights positions (as beginners invariably do).
- Use a hard light for fill, the another hard one to soften the shadows it adds, ans so on.
- Concentrate on the light : ignore the shadows.
- Ignore the subject, planes, mood, and media : light by formula.
- Make sure the lighting overwhelms yours story and subject.
- Don’t let the sources in the scene motivate your light.
- Light all parts of the room or set uniformly.
- Light all planes to the same brightness.
- Keep lights at equal intensities, distances, and angles : go for lighting symmetry.
- Introduce lots of strong colors everywhere.
- Always make the background brighter than the subject, or conversely…
- … let the subject merge with its background.
- Move the subject close to the background.
- Ignore contrast problem.
- Never exced a 4/1 lighting ratio for broadcast – even with dramatic subjects.
- Trust the lab timer or video engineer to guess what you want – especially with silhouettes.
- Avoid glare at all times.
- Use undiffused hand light on shiny object.
- Put copy lights close to the camera and always use large sources.
- Try to ignore lighting consistency from shot to shot.
- Light transparent and translucent subjects from the front.
- Choose a room with 8-foot ceilings to turn into a little studio.
- Stick with raw light – only wimps refine the stuff.
- Pretend that lighting and composition are unrelated.
- Pretend that lighting, time, and movement are unrelated.
- Always illuminate moving subjects with moving lights.

To be continued...
shy

Saig
" Petit stagiaire " du FORUM
COMMENT MAL ÉCLAIRER Pince_13

Nombre de messages : 2
Age : 43
Localisation : paris
Emploi : electricien - ingenieur vision
Date d'inscription : 03/06/2007

Revenir en haut Aller en bas

COMMENT MAL ÉCLAIRER Empty Re: COMMENT MAL ÉCLAIRER

Message par CyrilleS Mer 19 Déc 2007 - 14:30

Saig a écrit:
- Trust the lab timer or video engineer to guess what you want – especially with silhouettes.


haha

CyrilleS
" Runner " du forum
COMMENT MAL ÉCLAIRER Pince_15

Nombre de messages : 20
Age : 42
Localisation : Clermont Ferrand / Paris
Emploi : jeune electro
Date d'inscription : 10/12/2006

http://poopaou.free.fr

Revenir en haut Aller en bas

COMMENT MAL ÉCLAIRER Empty Re: COMMENT MAL ÉCLAIRER

Message par Renaud Garnier Jeu 20 Déc 2007 - 1:31

morderire Pas mal du tout... J'adore celle-ci :

Saig a écrit:
- Concentrate on the light : ignore the shadows.

Renaud Garnier
Renaud Garnier
" Vieux chef " du FORUM
COMMENT MAL ÉCLAIRER Pince_21

Nombre de messages : 411
Age : 45
Localisation : Paris
Emploi : Chef électro
Date d'inscription : 20/10/2006

Revenir en haut Aller en bas

COMMENT MAL ÉCLAIRER Empty Re: COMMENT MAL ÉCLAIRER

Message par Saig Mar 15 Jan 2008 - 13:13

Meilleurs voeux à tous !
Afin de continuer à mal éclairer en 2008, j'ai la suite du Best Ways to achieve the Worst Lightning :

- Avoid available light, even when it's beautiful.
- Use all light available, even when they 're not needed.
- Put the mike boom on the same side as the key light.
- Move the zoom stick, not the camera or subject.
- Obey the light meter at all times.
- Ignore color temperature, or conversly ...
- ... neutralize all unusual, off-colors effects.
- Shoot exterior portraits with direct, overhead sun.
- Never shoot during dawn, sunrise, sunset, or dusk.
- Opt for quantity, not quality.
- Don't scout your own locations ; trust a stranger.
- Disregard shooting budgets at all times.
- Ignore safety rules.
- Always follow these rules.

☀
Je suis certain que la liste peut être complétée...
Affaire à suivre !

Saig
" Petit stagiaire " du FORUM
COMMENT MAL ÉCLAIRER Pince_13

Nombre de messages : 2
Age : 43
Localisation : paris
Emploi : electricien - ingenieur vision
Date d'inscription : 03/06/2007

Revenir en haut Aller en bas

COMMENT MAL ÉCLAIRER Empty Re: COMMENT MAL ÉCLAIRER

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum